fbpx
Utile - pomocny, pożyteczny, praktyczny

Pytania o premię świąteczną, które musisz zadać przedstawicielowi agencji (ściągawka do pobrania)

W wielu firmach pośrednictwa pracy dla Opiekunek szczegółowe informacje dotyczące premii świąteczno-noworocznych można uzyskać tylko i wyłącznie przez telefon. Jakie pytania o premie świąteczne warto zadać podczas rozmowy telefonicznej? 

 

Wyjazdy do pracy w okresie świąteczno-noworocznym w większości agencji łączą się z dodatkowym wynagrodzeniem nazywanym „premią” lub „bonusem” świątecznym. Opiekunki, które chcą opiekować się seniorem w czasie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku mogą wówczas liczyć na wynagrodzenie “ekstra” dodawane do podstawowej pensji. Niestety nie ma odgórnie ustalonych zasad przyznawania tego rodzaju dodatków. Każda agencja inaczej podchodzi do kwestii przydzielania premii,  co podkreślaliśmy w naszym raporcie Premie świąteczno-noworoczne 2019 dla Opiekunek – ranking.  Pisaliśmy w nim m.in, że:

  • stosunkowo mało agencji decyduje się na opublikowanie na witrynie firmowej szczegółowych zasad czy regulaminu przyznawania premii świątecznych;
  • większość agencji podaje informacje zdawkowo lub w ogóle ich nie podaje i odsyła Opiekunki do kontaktu telefonicznego z działem rekrutacji lub infolinią.

Z punktu widzenia Pani, która chce wyjechać pod koniec roku do Niemiec i poszukuje najlepszej finansowo oferty pracy, jest to dość niekorzystne rozwiązanie z kilku powodów:

  • Opiekunki, aby poznać szczegóły premiowania pracy w święta, muszą wykonać kilka, a nawet kilkanaście telefonów do wybranych agencji, a to zazwyczaj czas i dodatkowe koszty.
  • Brak opublikowanych regulacji w formie pisemnej, spisanych „czarno na białym” może rodzić wątpliwości na temat wiarygodności oferty danej firmy.
  • W trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem nie mamy możliwości wyczerpująco zapoznać się z propozycją agencji.

Jakie pytania o bonusy świąteczne warto zadać podczas rozmowy telefonicznej?

Niektóre agencje kuszą Opiekunki na Facebooku czy witrynie internetowej atrakcyjnymi premiami – np. 550 euro za pracę w święta. Niestety zapominają podać czy to kwota „na rękę”, czy kwota przed opodatkowaniem. Z tego powodu w trakcie rozmowy przez telefon trzeba koniecznie upewnić się, czy mówimy o bonusie w kwocie netto, czy brutto. Jeżeli kwota bonusu jest w wersji brutto, to warto zapytać przedstawiciela agencji o dokładną sumę, jaką otrzymasz na rękę po odtrąceniu ubezpieczenia i podatków.

Otrzymanie bonusu w wielu przypadkach jest uwarunkowane długością pobytu na szteli. Warto dowiedzieć się ile dni trzeba przepracować, aby otrzymać premię. Może się okazać, że np. nie otrzymasz bonusu, bo…przyjechałaś do Polski 2-3 dni za wcześnie. A co stanie się, gdy Twój pobyt zostanie skrócony z przyczyn od Ciebie niezależnych (np. decyzja pracodawcy czy rodziny podopiecznego)? Czy dostaniesz wówczas obiecane dodatkowe wynagrodzenie? Trzeba również upewnić się, że kwota bonusu jest zapisana w umowie i nie jest to premia, którą agencja przyznaje uznaniowo. Na koniec warto podpytać o inne gratyfikacje pieniężne, które możesz otrzymać oprócz bonusu świątecznego (np. premia za polecenie nowej opiekunki).

Jak widać zagadnień, które warto poruszyć w trakcie rozmowy telefonicznej z przedstawicielem agencji, jest wiele. Aby ułatwić  Wam  rozmowę o bonusach,  przygotowaliśmy praktyczną ściągawkę, w której zebraliśmy wszystkie najważniejsze pytania, jakie warto zadać konsultantce. Poniżej gotowy formularz. Wystarczy  go pobrać za darmo, wydrukować i podczas rozmowy przez telefon z konsultantem zaznaczać odpowiednie kratki.

Kliknij i pobierz  poniższy plik w wersji *.pdf

utile - aplikacja dla opiekunek seniorów

Podobne
Komentarze