fbpx
Utile - pomocny, pożyteczny, praktyczny

Sztela pułapka – jak zrezygnować ze zlecenia?

sztela pułapka - zdjęcie 1

Warunki na szteli nie odpowiadają temu, co zawierał opis zlecenia? To bez wątpienia sztela pułapka… Jeśli jesteś w takiej sytuacji, to nie musisz się martwić. W tym artykule podpowiadamy co zrobić, gdy chcesz zrezygnować ze zlecenia, bez zerwania umowy i poniesienia kar z nią związanych.

Sztela pułapka, a opis stanu podopiecznego

To zrozumiałe, że wiele Opiekunek decydując się na wyjazd do seniora zwraca szczególną uwagę na stan zdrowia podopiecznego. W końcu z pewnymi niedogodnościami, takimi jak wyposażeniem mieszkania, lokalizacją, bądź szybkością działania internetu można się pogodzić. Zwłaszcza, gdy masz w perspektywie pracę dla mobilnego podopiecznego, do którego będziesz mogła wracać przez kilka lat. Dlatego tak ważne jest poznanie prawdziwego stanu zdrowia Twojego podopiecznego jeszcze przed wyjazdem z kraju. Błędne informacje w tym zakresie mogą spowodować, że będziesz chciała wrócić do domu od razu po przyjeździe do Niemiec.

 

Na forach w internecie możesz przeczytać wiele historii, w których opisane są liczne problemy. Wiele Opiekunek zwraca uwagę na kary jakie grożą za zerwanie umowy. To oczywiście podnosi ciśnienie i człowiek zaczyna panikować. Unikaj tego, skup swoją uwagę na warunkach, jakie zostały Ci przedstawione i odnieś je do tego, co zastałaś na miejscu. Spisz wszystko starając się zachować maksymalny obiektywizm i przygotuj się na rozmowę z pracownikiem Agencji.

Sztela pułapka – 3 kroki do rozwiązania problemu

1.Kontakt z pracownikiem Agencji

Gdy po przyjeździe na sztelę okaże się, że zamiast przestronnego pokoju masz do dyspozycji małą klitkę bez okna, a senior zamiast na spacery chodzi 3 razy dziennie do ubikacji – przy czym nie zrobi tego bez Twojej pomocy, bo mobilny to był, ale 3 lata temu…. Dodatkowo rodzina wymaga, byś pielęgnowała raz w tygodniu wielki ogród, po tym jak wymyjesz wszystkie okna – zadzwoń do Agencji! Wszystkie odstępstwa od opisanych w umowie, to wystarczający powód żeby Agencja podjęła niezwłocznie działania, by Cię chronić.

Zobacz też: Co zrobić, gdy Agencja nie zapłaciła Opiekunce?

2. Kontakt  Agencji  z rodziną

Agencja podpisuje umowę zarówno z Tobą jak i z rodziną seniora. Zakres obowiązków pracy oraz warunki na szteli powinny być spójne w obu dokumentach. Obowiązkiem Agencji jest wyjaśnić wszystkie nieścisłości. Ważne, żebyś jasno i szczegółowo opisała sytuację i wszystkie odstępstwa. Nie bój się mówić. To Twoje prawo i powinnaś z niego skorzystać.

3. Sytuacja poprawiła się, lub…

Często interwencja Agencji rozwiązuje problem i rodzina ma świadomość, że nie jesteś sama. Wsparcie Agencji sprawia, że okazują Ci wymagany szacunek. W końcu nie jesteś niewolnicą, lecz przyjechałaś do pracy. Niestety, niekiedy po okresie uspokojenia sytuacja znowu ulega pogorszeniu. Pojawiają się pretensje, małe złośliwości, brak współpracy, a Ty nie sypiasz po nocy. Nawet jeśli obowiązuje Cię 2 tygodniowy okres wypowiedzenia, nie trać ani chwili i dzwoń do Agencji. Poinformuj, że sytuacja na szteli jest nie do zaakceptowania i oczekujesz na zmianę miejsca pracy lub powrót do domu. W takim przypadku ponowna interwencja Agencji może zmienić długotrwale nastawienie rodziny, ale wymaga to Twojej zgody. Zaufanie zostało już nadszarpnięte. Pamiętaj, w pracy należy Ci się szacunek, a decyzja czy zostać na miejscu, czy zmienić sztelę jest po Twojej stronie.

Bez kary umownej

W przypadku gdy zgłaszałaś niezgodności szteli z przedstawionym wcześniej warunkami, jesteś skłonna poczekać tydzień lub dwa na nowe miejsce pracy lub zmienniczkę i byłaś w kontakcie z Agencją oraz rodziną, kara umowna Ci nie grozi. 


Chcesz być na bieżąco? Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!

utile - aplikacja dla opiekunek seniorów

Komentarze